• +36 20 379 1870
  • info@kapcsol-at.hu
.

Search Courses

Look to Learn

A Look to Learn egy 40 játékból álló gyűjtemény, azok számára, akik most ismerkednek a szemvezérléssel. A játékok kifejezetten azzal a céllal készültek, hogy játékos módon fejlesszék a szemvezérlésben használt készségeket.

Minden egyes játék különböző készséget fejleszt, az ok-okozati megértéstől egészen a pontos célzásig és irányításig. A szoftver egy nemzetközi tanárokból és szakértőkből álló csapat együttműködésével készült és tartalmaz egy értékelő és elemző felületet is.

Fontos: A Look to Learn futtatásához Windows XP, Windows 7 vagy Windows 8 szükséges. A használathoz szükséges egy szemvezérelt eszköz, hogy a tekintettel lehessen mozgatni a kurzort.

1.Érzékelés: Ok-okozati összefüggést tanítja (Sensory) Az érzékelés csoportban lévő játékok segítenek a hosszabb idejű koncentrált fókuszálásban a képernyő egy bizonyos területére. Segítenek megérteni és megszokni, hogy a szemünkkel irányítunk.

Pld. játék: Tojás Csak nézz a tojásra és már fel is törik a héja! De vajon milyen állatot rejt? 5 másodperc kell az állatoknak, hogy kibújjanak a tojásból.

2.Felfedezés: A felhasználót az egész monitor felfedezésére ösztönzi (Explore)

Ezek a feladatok segítenek, hogy gyakorlatot szerezzünk az egész kijelző szemvezérelt hazsnálatában.

Pld. játék: Süti Pofon Dobj pudingos sütit az emberek képébe! Csak rájuk kell nézned! Ez a feladat azok számára is jól használható, akiknek nehezére esik a kicsi célpontok eltalálása.

3.Célzás: Segít a precízebb szemvezérlés begyakorlásában (Target)

A Célzás gyűjteményben levő játékok segítenek a célpontokra való kattintás begyakorlásában. Ez a későbbiekben a számítógépfelhasználás vagy kommunikációs szoftver használata esetén is elengedhetetlen készség.

Pld. játék: Hópehely Ahogy ránézel a hulló hópelyhekre fel tudsz építeni egy hóembert. Ha sikerül 25 pelyhet összegyűjteni, akkor teljes lesz a hóember és életre kel!

4.Választás: Segít a választás begyakorlásában (Choose)

A választás gyűjetményben található játékok segítenek a hosszabb idejű fókuszálás begyakorlásában és a kommunikáció előkészítésében. Begyakorolható a játékokkal a kommunikáció során felmerülő választás funkciója. Például: Mit ennél? Kiflit vagy kakaós csigát?

Pld. játék: Vacsoraidő (A választáshoz 1-2 másodpercig a tárgyakon kell tartani a tekintetet.)

Válassz vacsorát, döntsd el te, hogy mit egyen a fiú. A kijelző jobb oldalán találod a menüt.

5.Irányítás: Segít a szemvezérelt irányítás elsajátításában (Control)

Az Irányítás csokorban lévő játékok már a tudatos precíz szemvezérlést igyekeznek rutinszerűvé mélyíteni. A későbbiekben ezek a játékok képezik a számítógép- vagy kommunikációs szoftver használatának alapját.

Pld. játék: 11-es rúgás Most Sziszi szörnnyel rúghatsz 11-est, 5 lehetőséged van gólt szerezni. Először nézz a labdára! Aztán választhatsz magadnak játékost és mezt!

Szemeld ki, hogy hova akarod célozni a rúgást, és már repül is a labda, Sziszi szörny pedig megpróbálja kivédeni a rúgásod.

Ha kapus szeretnél lenni, csak nézz a csere jelre és beállhatsz a kapuba.